Home Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Presa | Evenimente | Consultanta Online | Contact
Maxime
 
 

"De ce vreti sa deschideti un restaurant ? "

Deschiderea unui restaurant trebuie sa aiba la baza motive serioase. Daca se gandeste in felul urmator :
- deschid un restaurant pentru ca nu gasesc de lucru ceva care imi convine;
- nu mai suport seful si vreau sa lucrez cum doresc eu;
- nu sunt multumit de salariul actual si doresc un castig mai mare.


Toate aceste motivatii nu justifica o gandire de adevarat intreprinzator.
Pentru a te lansa in afaceri trebuie sa fii convins ca ai capacitatea:
- sa vii pe piata cu un produs nou;
- sa reusesti sa oferi un serviciu mai bun;
- sa lansezi un produs sau serviciu mai ieftin.

Deoarece i-ai cunoscut pe viitorii concurenti si ai fost neplacut impresionat de oferta lor, de incompetenta si mai ales de dorinta nejustificata a lor de a castiga cu orice pret , un adevarat gastronom doreste ca afacerea lui sa aiba un viitor si pe care sa o conduca fara sa o lase in seama oricui.

Deschiderea unui restaurant presupune foarte multa munca si renuntari .Pentru aceasta primul lucru care trebuie facut este o analiza amanuntita a propriei persoane pentru a vedea calitatile si defectele, astfel :
- Sunteti dispus sa indepliniti orice functie -sa fiti secretara , spalator de vase ,sa serviti la masa sau munca de curierat ?
- Sunteti dispus sa lucrati sub presiune perioade lungi de lucru ?
- Sunteti capabil sa lucrati cu un client dificil?
- Va puteti baza pe prieteni , cunoscuti, amici , rude care ar putea sa va dea o mana de ajutor ?
- Acceptati sa deveniti o persoana care face toate poftele clientilor dumneavoastra?
- Acceptati sa renuntati la week-end-uri, deoarece nu mai aveti timp liber pentru dumneavoastra ?
Dupa ce ati raspuns la aceste intrebari si va asumati acest risc , atunci incercati sa deveniti un adevarat intreprinzator si sa deschideti un restaurant.

Daca nu reusiti sa raspundeti cu " da" la cele 6 intrebari si credeti ca un intreprinzator lucreaza cum vrea si cu cine vrea, atunci renuntati si continuati sa faceti undeva. In situatia ca ati gandit ca o afacere se poate face cu un program lejer, cu week-end-uri, cu pauze in timpul zilei, sau sa lasati pe cineva ( colaborator) sa va tina locul si sa plecati in vacanta , trebuie sa intelegeti ca NU SE POATE ! Trecerea la statutul de intreprinzator presupune sa uitati de aceste lucruri si cu maximum de seriozitate sa treceti la treaba.Viata de intreprinzator presupune ca trebuie sa profitati de situatiile favorabile , in momentele dificile sa reusiti sa iesiti din incurcaturi , sa fiti prevazatori si sa depuneti foarte mult efort.

"Meniul restaurantului Dumneavoastra este un instrument de marketing"

Meniul într-un restaurant are deosebitul rol de a fi cea mai indispensabila/decisiva legatura care mentine unitatea strânsa a conceptului dumneavoastra de restaurant.

Un meniu este mai mult decât o enumerare de articole pe care dumneavoastra le oferiti clientilor restaurantului. Un meniu va stabili aspectul designului bucatariei, necesarul echipamentului, volumul vânzarilor si chiar marja de profit.

Meniul nu este un produs secundar al proiectului bucatariei si echipamentului ce trebuie achizitionat ci, mai degraba, este ghidul de proiectare si de achizitionare de echipament.

Odata ce meniurile determina pe clientii din restaurantul dumneavoastra sa se decida ce sa aleaga, este corect sa spunem ca meniul este cel mai puternic instrument de marketing pe care-l aveti. De aceea, deciziile legate de tipurile de meniuri pe care restaurantul dumneavoastra le va avea nu se pot lua pripit. Cum este construit acest instrument de marketing este direct legat de succesul dumneavoastra.

Meniul dumneavoastra ar trebui sa fie actualizat cel putin de doua ori pe an sau în functie de sezon, prin adaugarea unor articole noi sau eliminarea acelora care nu se vând sau nu contribuie la profitul brut cerut. Exista câteva aspecte importante de care trebuie sa se tina seama atunci când luati deciziile amintite mai sus:

1. Vânzarile pe unitate/bucata/articol – numarul de unitati/bucati vândute este primul pas în hotarârea dumneavoastra daca veti pastra un anumit articol în meniu. Daca un articol are un mare numar de unitati vândute, probabil ca nu este un articol pe care sa-l scoateti din meniu sau care necesita îmbunatatiri. În orice caz, tot vreti sa explorati si celelalte criterii pentru a determina toate necesitatile, în special marja de profit;

2. Intentia de a reveni
– Aceasta se refera la dorinta/intentia clientului de a se întoarce pentru un anumit articol. Exista anumite articole care nu se vând într-un numar mare de bucati, dar ele sunt unice si creeaza fidelizarea clientului;

3. Contributia la profit – Prea multi proprietari de restaurante devin obsedati de costul fiecarui aliment si de aceea se preocupa de obiectivul de cost global al meniului lor. Totusi, marginea de contributie reprezinta banii cu care se contribuie la profitul brut. Procentele au si ele locul lor în analizarea unui meniu, tinând cont de scopurile afacerii.

4. Utilizarea articolelor/unitatilor brute
– Aici este vorba despre ingredientele brute/primare utilizate în prepararea unui produs. Este evident ca doriti sa utilizati componentele în cât se poate de multe produse. Cu toate acestea, daca un articol are un volum mare de vânzari per unitate/bucata, daca are o contributie semnificativa la profitul brut si produc intentia clientului de a reveni, atunci faptul ca exista componente/ingrediente care pot fi folosite într-un singur produs nu reprezinta o problema. Totusi, daca folositi componente/ingrediente într-un singur produs iar acesta nu are o vânzare prea populara sau nu ofera cota sa de contributie la profitul brut, atunci se poate ca acel produs sa necesite o revizuire.



"
Orice restaurant isi pune intrebarea : Sa castige clienti noi sau sa intareasca relatiile cu cei vechi? "

Un restaurant nou este mereu in cautare de noi clienti. Dar gastronomii de succes aplica si o alta strategie ,si anume crearea unei relatii puterince cu clientii lor deja castigati , pentru ca a servi mai multe meniuri catre clienti fideli este nu numai mult mai usor, dar si mult mai rentabil.

De ce aceasta strategie? In general , incercarea de a cuceri un client nou costa de cel putin patru ori mai mult decat pastrarea unuia deja existent sau reactivarea unuia vechi. Si, totusi, multe restaurante cheltuiesc sume importante urmarind cresterea numarului de clienti, concentrandu-si intreaga energie si atentie pentru atragerea acestora.

Metodele prin care se incearca atragerea de noi consumatori implica publicitate, reduceri de preturi, oferte promotionale etc. Aceste lucruri sunt costisitoare si in plus nu prezinta nici un fel de garantie ca vreunul dintre acei clienti care au beneficiat de aceste promotii va continua sa vina la restaurantul respectiv atunci cand campania de publicitate se va termina.

Pe de alta parte, pastrarea unei legaturi stranse si permanente cu consumatorii satisfacuti si transformarea lor in clienti fideli duce la costuri relativ mici si are rezultate semnificative . Pentru aceasta, un restaurant trebuie sa se asigure ca un client care a servit masa o data este complet multumit de alegerea facuta si va reveni . Pentru a atinge acest obiectiv nu este necesara decat respectarea catorva principii simple ,cum ar fi :

- acordati o atentie deosebita detaliilor personale ale clientilor Dvs.
Notati numele clientilor si orice eventuale detalii pe care le aflati despre ei. De exemplu , daca un client a organizat aniversarea sotiei la dvs., aveti grija ca anul urmator sa va aduceti aminte si sa il intrebati daca nu doreste din nou o rezervare cu aceasta ocazie. Acest lucru se poate realiza cu usurinta daca alcatuiti pentru fiecare client in parte cate o fisa personala pe care notati orice detaliu pe care il aflati . In aceasta fisa se poate trece si modul special in care fiecare client doreste sa fie servit. Pentru ca fiecare consumator in parte are pretentii speciale pe care nu doreste sa le explice de fiecare data cand vine la restaurant . Este mult mai simplu ca atunci cand intra in restaurant sa spuna : "Ca de obicei" si atat.

- incercati sa recastigati clientii pierduti
Daca aveti posibilitatea, incercati sa contactati clientii care nu au mai venit de mult timp pe la dvs. Aflati, cu tact, daca frecventeaza alte restaurante si care sunt motivele pentru care au facut acest lucru si fiti pregatiti sa ii faceti o oferta de nerefuzat .

- tineti permanent legatura cu clientii Dvs.
Anuntati clientii de orice eveniment important (un nou meniu lansat, o oferta de pranza ,o specialitate sezonala etc.) Un telefon sau un email /sms cu mesajul ofertei dvs. are un impact mult mai mare decat pagini intregi de reclama in reviste si implica si cheltuieli financiare mai reduse.

- acordati premii de fidelitate clientilor Dvs.
Loialitatea clientilor trebuie sa fie rasplatita , si chiar daca mijloacele financiare de care dispuneti nu va permit acordarea unor premii substantiale, un card de fidelitate , sau un mic cadou (o felicitare , o floare, un pix inscriptionat etc.) vor fi suficiente pentru a-i impresiona.

Si nu uitati niciodata urmatoarele cuvinte miraculoase :

"Va multumim ca ati servit masa la noi."


 


"O tehnica de marketing : reformularea spuselor clientului "

Orice preparat din meniu pentru a fi recomandat unui client nu trebuie prezentat la intamplare. Preparatul trebuie sa satisfaca gustul clientului si pentru aceasta verificarea este obligatory. Se urmareste identificarea prioritatilor, dorintelor, valorilor si criteriilor de satisfactie ale clientului.

Ospatarul care va prezenta meniul trebuie sa obtina de la client informatii de baza, cum ar fi: ce preparat doreste, In ce cantitate , eventual modul de prepare, s.a.

Daca clientul este vegetarian, degeaba un ospatar ii explica cat de buna si suculenta este friptura de vita, clientul nu o va comanda.

Pentru a verifica daca am ascultat atent si daca intra-devar am inteles exigentele clientului, avem la dispozitie un instrument foarte simplu si totusi extrem de pretios, care se numeste
"reformularea spuselor clientului". Practic, nu inseamna altceva decat a face un rezumat ordonat a ceea ce am inteles de la client, despre dorintele lui, rezumat pe care il vom exprima cu cuvintele noastre si despre care vom cere sa ne fie confirmat. De exemplu, ca tot am vorbit de un vegetarian: daca am inteles bine, pentru dvs. este foarte important un meniu usor ,vegetarian . O salata cu dressingul separat pentru inceput este ceea ce eu va recomand. Fiindca nu doriti portii mari pentru ca este seara la felul de baza va pot servi cu spaghete cu legume al dente . Pana aici totul este in regula?"
Exemplele, firesc, pot continua la nesfarsit, dar cred ca ati prins ideea.
Aceasta tehnica se recomanda a fi folosita intotdeauna, deoarece:
1) va permite sa fiti siguri ca ceea ce propuneti este chiar ceea ce doreste clientul. Si, oricum, daca ati inteles gresit comanda , mai este timp pentru a corecta situatia.
2) ii aratati clientului ca intelegeti intr-adevar dorintele lui si ca sunteti acolo pentru a le indeplini
3) ati muncit bine si raspunsul este afirmativ, practic deja ati luat o comanda corecta: o reformulare acceptata din partea clientului inseamna de fapt:
  a) un acord implicit ca preparatul comandat va indeplini dorintele pe care le-ati rezumat
  b) eventualele obiectii vor fi limitate,iar ospatarul va intreba intotdeauna politicos : "Mai doriti si altceva?"



" Atragerea clientilor prin organizarea de evenimente culinare "

Orice restaurant de lux doreste sa-si promoveze imaginea pe piata. Pentru aceasta foloseste strategii de marketing care trebuie sa aduca diversitate, noutate , atractivitate.

Una din aceste strategii , des folosite, este organizarea de evenimente sau promotii cu tematica culinara. Se urmareste elementul de noutate pentru clientii fideli, dar si atragerea de potentiali noi clienti. Tuturor li se ofera un motiv bun pentru a vizita locatia promovata.

Aceste promotii cu tematica culinara pot fi:

- evenimente organizate cu ocazia unor zile speciale, precum 1 Martie, 8 Martie, Valentine’s Day, sarbatorile de Paste .
- evenimente speciale , de tipul festivalurilor culinare organizate in anumite perioade ale anului, cu ocazia competitiilor sportive, aniversari ale restaurantului , ale orasului respectiv.

Aceste evenimente se planifica din timp si au o aparitie constanta , in aceeasi perioada a anului. Se pot organiza si promotii lunare care au ca obiectiv promovarea produselor de sezon sau oferirea unor experiente culinare noi. Meniul este foarte variat iar preturile sunt “ a la carte”. Pentru evenimentele care au o durata de o zi si sunt cele mai numeroase , asa cum am evidentiat , pentru diverse sarbatori , traditii sau aniversari , meniul special este fix si are un pret fix stabilit special pentru aceste ocazii.

Toate aceste promotii fac parte din strategiile de marketing a oricarui restaurant, care va veni periodic cu ceva inedit , ce va avea un impact pozitiv atat asupra clientilor fideli, deja formati , cat si asupra potentialilor noi clienti.

Aceste elemente au ca obiectiv principal intarirea imaginii restaurantului.

 

" Clientul are intotdeauna dreptate! "

Clientul are intotdeauna dreptateDe mult timp auzim cu totii expresia “Clientul are intotdeauna dreptate“. In timp ce multe persoane s-ar putea sa nu fie de acord 100% cu aceasta afirmatie, trebuie sa stiti ca nu puteti niciodata, in nici o situatie, sa insinuati sau sa faceti clientul sa se simta prost.

Pentru a oferi servicii excelente clientilor , trebuie respectate anumite standarde.

Un “standard “este asteptarea Dumneavoastra in ceea ce priveste calitatea alimentelor, serviciile, curatenia, vestimentatia personalului, contactul cu clientii si tot comportamentul personalului salariat.

Invatarea personalului sa traiasca dupa aceste standarde nu tebuie sa fie o sarcina dificila, ea incepe la interviu si continua atata timp cat salariatul lucreaza in unitatea Dvs.

Fiecare salariat trebuie se creada ca standardul impus de Dvs. este spre binele restaurantului si ajuta la conducerea si dezvoltarea afacerii.

Deoarece piata din zilele noastre ofera o paleta ampla de alegeri pentru clientii restaurantelor, orice avantaj pe care restaurantul Dvs. il poate avea pentru a atrage mai multi clienti ajuta tot personalul angajat in afacerea Dvs.

Odata ce ati stabilit un standard, trebuie sa il impuneti. Intr-o conversatie privata de nonconfruntare informati salariatul de greselile sale si reafirmati conduita adecvata si standardul pe care le asteptati.

In final, pentru a oferi servicii excelente clientilor trebuie ca toata lumea sa aiba o atitudine de “orice” pentru a incanta clientul. Aceasta atitudine trebuie sa confere clientului intotdeauna locul principal, central, iar prin importanta acordata trebuie sa ii inspire acestuia faptul ca, indiferent de situatie, el este cel care are intotdeauna dreptate.

Fiecare client este oaspetele Dvs. personal si preocuparea Dvs. este sa va asigurati ca el sa se bucure de aceasta vizita. Daca un client simte vreodata ca va deranjeaza, afacerea Dvs. va avea de suferit.

Oamenii iau masa in oras pentru a se simti bine si relaxati, pentru a scapa de tensiunile din timpul zilei si pentru a servi o mancare speciala si de calitate.

Daca reusiti sa va faceti oaspetii sa se simta relaxati prin comportamentul si serviciile Dvs. si ale personalului Dvs. atunci reusita vizitelor acestora este garantata.

 
BLOG CRENGUTA HAUSMANN
 
"De ce vreti sa deschideti un restaurant ?"
 

Chef Jakob Hausmann va recomanda:

FUSIONCHEF by JULABO - Colectia Sous Vide

DENTALREFRESH

VASEDEGATIT.RO

Aboneaza-te cu adresa de email pentru a primi noutati si informatii
Newsletter
     
 
  Home Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Presa | Evenimente | Consultanta Online | Contact  
 

copyright 2008 Crenguta Hausmann | site developed by advice

 LinkPro - Director Web Legaturi.ro